Geen enkel bedrijf dat tegenwoordig producten of diensten verkoopt kan nog om het internet heen. Als mensen een dergelijk product of diensten zoeken, gaan ze als eerste online op zoek. Als je wil dat de mensen die op zoek zijn, zul je je website daar op moeten inrichten. Dit moet eigenlijk vooral gaan naar de richtlijnen van Google, omdat de meeste mensen via Google zoeken. Tijd dus om te kijken hoe je website moet zijn ingericht om hoog in de zoekresultaten in Google te eindigen.
Heb een link waardige site
Een webpagina die rijk is aan inhoud, gezaghebbende informatie en onbevooroordeeld is en bezoekers helpt meer te weten te komen over waar ze in geïnteresseerd zijn, zal hoogstwaarschijnlijk links van andere websites hebben, wat de zoekmachine optimalisatie verbetert. Op het gebied van linkbuilding Nederland zijn veel bedrijven dit hier nog aan het ontdekken. Natuurlijk zijn er veel online marketing bureau’s die zich hebben gespecialiseerd op het gebied van zoekmachine optimalisatie en linkbuilding. In veel gevallen is het verstandig om een expert in te huren voor het bouwen van een natuurlijk linkprofiel om betere posities in de zoekmachines te verkrijgen.
Verbeter je autoriteit en geloofwaardigheid echter door relevante links in de tekst toe te voegen. In plaats van “klik hier”-links te gebruiken, kun je proberen de naam van de bestemming op te schrijven. “Klik hier” heeft geen andere zoekmachine waarde dan de bijgevoegde URL, terwijl een beschrijving rijk is aan trefwoorden en je positie in de zoekmachine zal verbeteren, evenals de positie van de pagina waarnaar je linkt. Gebruik altijd beschrijvende links door trefwoorden te koppelen. Dit verbetert niet alleen de zoekmachineoptimalisatie, maar voegt ook waarde toe. Natuurlijk is een natuurlijke verdeling van linkteksten belangrijk. Wanneer 100% van de links naar jouw domein de linktekst ‘schoenen kopen’ hebben, zal Google dit eerder bestraffen dan belonen.
Publiceer relevante, gezaghebbende inhoud
Kwalitatieve, gezaghebbende inhoud is de belangrijkste drijfveer van de zoekmachine rankings en er is geen vervanging voor geweldige inhoud, dit is vooral het geval bij SEO-marketing. Inhoud van hoge kwaliteit die speciaal voor de beoogde gebruiker is gemaakt, verhoogt het site verkeer, wat de autoriteit en relevantie van de site verbeterd. Verfijn jouw web schrijfvaardigheden en presenteer jezelf als een autoriteit op het onderwerp waarover je schrijft.
Trefwoorden
Identificeer en target een specifieke zoekwoord groep voor elke gezaghebbende inhoudspagina op de website. Bedenk hoe jouw lezer naar die specifieke pagina zou kunnen zoeken.
Meerdere trefwoord zinnen
Het is erg moeilijk voor een webpagina om in zoekmachines te worden gerangschikt voor meerdere trefwoord zinnen, tenzij die zinnen erg op elkaar lijken. Een enkele pagina kan mogelijk worden gerangschikt voor zowel “banen in de biomedische technologie” als “carrières in de biomedische technologie”. Een rangschikking voor “studentenzaken” en “decaan van studenten” of “genderdiscriminatie” en “procedures voor het melden van geweld” op één pagina is onwaarschijnlijk. Als je met jouw website hoog wil ranken voor meerdere zoekwoorden, moet je een aparte webpagina maken voor elke zoekwoord groep waarop je je richt.
Inhoud
Naast pagina-URL, titel en koppen, is inhoud het meest van invloed op de rangschikking van zoekmachines. Herhaal jouw zoekwoord groep meerdere keren op de pagina, zoals een of twee keer in de openings- en slotparagrafen en nog twee tot vier keer in de resterende inhoud. Wees gezaghebbend. Strategisch linken naar relevante bronnen en aanvullende informatie, zowel binnen de brede website van de organisatie als zelfs naar andere websites die nuttig zijn.
Vergeet niet om vet, cursief, kop tags (vooral een H1) en andere nadruk tags te gebruiken om deze trefwoord zinnen te markeren, maar overdrijf het niet. Je wil toch dat jouw taal en schrijfstijl natuurlijk leest voor bezoekers. Offer nooit goed schrijven op voor je SEO. De beste pagina’s zijn geschreven voor de gebruiker, niet voor de zoekmachine!