Veel mensen onderschatten nog hoe belangrijk een goede domeinnaam is voor je website. Een goede domeinnaam zal jouw online positie versterken, of je nu producten of diensten aanbiedt, alles begint bij de naam. Je moet je daarom afvragen wat is een goede domeinnaam voor mijn bedrijf? Dus lees voor je een domeinnaam gaat registreren, onderstaand artikel goed door, zodat je weet waarom een goede domeinnaam zo belangrijk is voor jou en je online business.
Hoe meer bezoekers hoe meer conversies
Met je website wil je natuurlijk zoveel mogelijk verkeer genereren en dat verkeer uiteindelijk omzetten in conversies. Die conversies kunnen verschillen van een verkoop tot een bezoek of vraag, maar uiteindelijk wil je die conversies realiseren. Hoe meer bezoekers er naar je website komen, hoe meer kans op conversies. De realisatie van een effectieve domeinnaam is daar een groot onderdeel van en dient als versterking van de online positie van jouw website of webshop.
Ontwikkel een effectieve en passende naam
Het is daarom belangrijk dat je veel aandacht besteedt aan de ontwikkeling van een effectieve en passende domeinnaam. Dat is namelijk hetgeen wat je bezoekers daadwerkelijk naar de website brengt. Een goed bedachte domeinnaam kan het verschil maken tussen een website die verdwijnt in de massa van het internet en een succesvolle website die veel bezoekers genereert. De domeinnaam is namelijk de eerste indruk die je bezoekers krijgen tijdens het bezoeken van de website.
Een goede domeinnaam kan de waarde van je bedrijf verhogen
Vaak is de domeinnaam het eerste wat een bezoeker ziet van jouw bedrijf. Een goede naam kan dan ook de waarde van je bedrijf enorm verhogen. Een effectieve domeinnaam in combinatie met een mooie en sterke website zullen de professionaliteit van je bedrijf verhogen. Klanten zien een sterke domeinnaam en een mooie website als een teken van vertrouwen en competentie. Het is dus een zeer makkelijke stap om te scoren bij je klanten.
Probeer een korte domeinnaam te verzinnen
Als je een domeinnaam gaat bedenken, probeer deze dan zo kort mogelijk te houden. Een korte domeinnaam is meer waard dan eentje met meer tekst. Ben je heel toevallig financiële dienstverlener dan is de website: ‘lenen.nl’ meer waard dan ‘ikwilgeldlenen.nl’. Behalve als dit specifiek deel uitmaakt van je marketingstrategie. Daarnaast is de volgorde van zoekwoorden binnen een domeinnaam ook belangrijk. Dit lijkt vanzelfsprekend, maar blijkt in praktijk vaak niet nageleefd te worden. ‘goedkopevlucht.nl’ is bijvoorbeeld effectiever dan ‘vluchtgoedkoop.nl’.
Vermijd vreemde tekens in je domeinnaam
Probeer in ieder geval zoveel mogelijk vreemde tekens te vermijden in je domeinnaam. Websites met streepjes of punten zijn vaak minder effectief dan korte en bondige domeinnamen. Desalniettemin blijft men vaak gebruik maken van streepjes en punten. Dit ziet er wellicht in de browser visueel goed uit; maar zorgt in werkelijkheid voor een slechte score in de vindbaarheid. Daarnaast zijn vreemde tekens in de ogen van zoekmachines foute boel, omdat deze op spam kunnen duiden. Houd de domeinnaam daarom simpel om retentie en effectiviteit te optimaliseren.